טיפים לניצול מירבי של עצי הסקה

טיפים לניצול מירבי של עצי הסקה

  1. אוויר

כאשר בקרת כניסת האוויר(כניסות חמצן) פתוחה לחלוטין  העץ מנוצל בצורה הטובה ביותר והלהבות בקמין עזות. זה גם יפחית את הזיהום, מכיוון שחלקיקי הגז בוערים ומייצרים חום במקום. ברגע שהבית חם, הטמפרטורה מוסדרת על ידי כמות העץ, ולא על ידי בקרת האוויר.

  1. עשן מהארובה

כמות מינימלית של עשן שיוצא מהארובה שלך. עשן אינו “פליטה” – הוא מכיל גזים באנרגיה גבוהה שלא נשרפו. לכן כדאי לצאת החוצה ולהסתכל בעשן מהארובה. עשן שחור צפוף הוא סימן לכך שהבעירה אינה אופטימאלית, לרוב מכיוון שהאש ב קמין העץ אינה מספיק אינטנסיבית. כאשר העץ בקמין  נשרף בצורה אופטימלית, רק מעט אדים וקצת עשן קל ונטול ריח בורח מהארובה.

  1. קמין נקי

בכדי להפיק  את הדפוקה הרצויה מה-קמין יש לנקות את הקמין ואת הארובה פעם בעונה, ככה קמין העץ שלך יחמם יותר, שכבת פיח  אפילו כמה מילימטרים מפחיתה את ההשפעה מכיוון שהחום לא מובל כל כך טוב מחוסר יניקה בארובה,

עץ אורן משאיר יותר פיח מאשר סוגים אחרים של עץ.

  1. סוגי עצים

עצים קשים מספקים חום רב יותר מאשר עץ רך בעל נפח זהה, הסוגים הנפוצים והמומלצים ביותר כיום בתחום של הסקה וחימום הם: עץ אלון, עץ אקליפטוס, זית,  ועצי הדר, בכדי שהבעירה תהיה יותר מרוסנת ותבער יותר שעות  יש להשתמש בעץ שלא יעלה על 15% לחות, מומלץ לרכוש עצים (מבוקעים ויבשים) לפני תחילת עונת החורף ובכמות טובה שתספיק לכם לכל העונה.

  1. בעירה כפולה או רגילה

קמיני עץ מודרניים (מתקדמים) רבים מגיעים עם בעירה כפולה, דהיינו 2 כניסות אוויר תחתונה ועליונה, קמינים אלו עם זמן בעירה ארוך יותר מקמינים עם בעיר רגילה,  קמין העץ יגיע לטמפרטורת ההפעלה שלו במהירות רבה יותר, הגזים ישרפו בצורה טובה  יותר ועומס העץ יימשך זמן רב יותר.

 

  1. הזנת בולי עץ לקמין

מומלץ תמיד להכניס ל קמין  שניים או שלושה בולי עץ ,בול אחד של עץ  לרוב ימות, הסיבה היא שריפת העץ מתרחשת בשלושה שלבים, ובול עץ בודד אחד אינו מסוגל להמשיך בתהליך משלו. לבולי עץ רבים יוצרים יותר סערה ושומרים על תהליך צריבה.

סוגי עץ להסקה לקמין עץ

רוצה לקבל הצעה? שלח הודעה..

גלילה לראש העמוד

אנו בחום הקמין מציעים שרותי תחזוקה ניקיון ארובות, שרותי תיקונים, הכינו את הקמין שלכם לחורף.

שרות תיקונים ותחזוקה

דילוג לתוכן