סוגי עץ להסקה לקמין עץ

סוגי עצים להסקה ועוד

קבוצת עצי איכות: כוללת  את  זית, אקליפטוס, גויאבה, עצים אלו יחזיקו זמן רב מעמד בקמין ויפיקו אנרגיה רבה ליחידת נפח.

עצים באיכות בסיסית: אבוקדו, אפרסמון, אורן, חלק מהעצים הנשירים. עצים אלו נוחים להדלקה, מתייבשים מהר ומפיקים אנרגיה רבה, אולם לזמן קצר.

עץ ברוש – עץ הברוש הוא עץ בעל ערך קלורי נמוך. הוא קל משמעותית להבערה, אך משך הבעירה קצר מאוד. היתרון של עץ הברוש הוא בריחה מרענן שהוא מפזר בחלל. ריח שנשמר לאורך זמן גם לאחר כיבוי האש.

עץ אקליפטוס  – עץ האקליפטוס הוא עץ הנפוץ בעיקר אצל חובבי הסקת עצים מושבעים. עץ האקליפטוס הוא בעל ערך קלורי גבוה, הוא בוער לאורך זמן, אל היתרון הבולט שלו אל מול סוגי עצים להסקה אחרים, הוא העובדה שהוא מפיץ ריח מנטה עדין בחלל הבית.

עץ אורן – עץ האורן הוא סוג העץ הפשוט והזול ביותר. הוא בעל ערך קלורי נמוך מה שמשפיע על אופי בעירתו. הוא נדלק במהירות אך דועך באותה המהירות. השימוש העץ אורן להסקה יאלץ אותנו להצטייד בכמות עצים גדולה למהלך העונה.

עץ זית – עץ זית הוא עץ מיוחד. הוא בעל ערך קלורי גבוה והוא מפיץ ריח נעים בחלל. הבעירה שלו יציבה ונשמרת לאורך זמן והוא ככל הנראה העץ המושלם להסקה.

עצי הדר – עצי אשכולית, עצי תפוז ועצי לימון הם עצי הדר אשר ריחם המתפשט בבית מרענן ללא ספק. אך הם בעלי ערך קלורי נמוך ולכן הם בוערים לזמן קצר. למרות זאת, עצי ההדר נפוצים מאוד בשימוש להסקה בזכות הזמינות הגבוהה שלהם.

עץ סיסם הודי – עץ סיסם הודי להסקה הוא העץ המושלם. הוא מפזר ריח ניחוח בבית לאורך זמן, והוא בעל ערך קלורי גבוה מה שמבטיח בעירה איכותית  ארוכת טווח. עץ הסיסם ההודי הוא העץ המתאים ביותר להסקה.

הסקה מבוצעת בעץ יבש בלבד הסקה בעץ טרי\חי מביאה עימה ריח לא נעים, קשיים בהדלקה, הספק חימום נמוך ולכלוך רב בתוך הארובה ,ככול שהעץ היבש כבד יותר – כך הוא בעל ערך קלורי גבוה ועשיר יותר באנרגיה.

 

ניקוי ותחזוקת קמין עצים

איך מנקים קמין עצים זו שאלה שנשאלת רבות על ידי בעלי קמינים חדשים. בעיניהם, ניקיון קמין עצים נשמע כמו משימה מאיימת אך לא בהכרח כך הדבר. הקפדה על תחזוקה שוטפת בהתאם לצורך תמנע מכם התעסקות מיותרת עם כמויות גדולות של הפיח ואפר בעתיד. מומלץ לרוקן את מגירת האפר לעיתים תכופות בהתאם לכמות האפר שהצטברה.

חשוב להקפיד על ניקיון הארובות. ניקיון הארובה מאפשר זרימה יעילה של עשן אל מחוץ לחלל הבית. ארובה סתומה עשויה לגרום לעשן לחדור אל הבית או במקרים חמורים אך לאש להתלקח. את ניקיון הארובות מומלץ לבצע פעמיים בשנה. במקרים בהם אין ביכולתכם לבצע פעולה זו בעצמכם, מומלץ להזמין איש מקצוע המתמחה בתחום. בסוף העונה מומלץ לערוך ניקיון יסודי הכולל שפשוף והסרת שכבת פיח ואפר מחלל הקמין והארובה.

שיהיה לכם חורף נעים 

חום הקמין 

רוצה לקבל הצעה? שלח הודעה..

גלילה לראש העמוד

אנו בחום הקמין מציעים שרותי תחזוקה ניקיון ארובות, שרותי תיקונים, הכינו את הקמין שלכם לחורף.

שרות תיקונים ותחזוקה

דילוג לתוכן